HP Pro Tablet G1 608 G1 7,9 inch / grijs / 64 GB / 4G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pro Tablet G1 608 G1 7,9 inch / grijs / 64 GB / 4G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Wilfred 16-08-2021

Waardeloos product

Een waardeloos product. Als deze tablet model staat voor andere HP-producten, zou ik ver weg blijven van HP.
Voor honderden euro's heb ik deze tablet gekocht, maar hij doet het meer niet dan wel. Regelmatig staat de tablet vast. Ik kan er niets mee. Uitzetten of herstarten kan niet. Maar gebruiken ook niet. Het is dan een kwestie van een week wachten en de batterij leeg laten lopen. Dan komt hij eindelijk weer in een reset-modus, waarna de tablet misschien weer gebruikt kan worden. Dit schijnt normaal te zijn. Ik heb al menig review gelezen, waarin andere gebruikers dezelfde problemen hebben. HP doet hier echter niets mee. Lekker cashen voor een inferieur product, toch?
Als je hem af en toe wel kunt gebruiken, moet je niet gek kijken dat de kantelfunctie weer niet werkt.
Vandaag was ik het helemaal zat. De tablet heeft alle hoeken van de kamer gezien. Eén ding kan ik wel zeggen: de tablet lijkt onverwoestbaar. Uiterlijk ziet hij na deze vlieglessen er nog goed uit. Ik ga hem alleen niet meer gebruiken. Zelden zoveel spijt gehad van zo'n belabberd product.

Pluspunten

• Stevig

Minpunten

• Werkt meer niet dan wel
  • Wekenlang onbruikbaar
  • Geen waar voor het vele geld

benalla 11-02-2016

De tablet voelt degelijk en professioneel aan, qua vormgeving is het een heel mooi apparaat. Omdat ik zelf al enige maanden een laptop met Windows 10 en Office365 heb ziet alles er bekend en vertrouwd uit.
Ik gebruik deze tablet zowel prive als zakelijk. Voor zakelijk gebruik, en dan met name als je (veel) tekst wilt typen mis ik wel een toetsenbord. Misschien iets om later aan te schaffen hiervoor. De snelheid is goed. De kwaliteit van het beeldscherm is ook uitstekend.

De grootste minpunt is de accuduur, en dan met name als deze standby is, hierbij is deze met een volgeladen accu binnen een dag leeg. Om dit te voorkomen dien je de tablet of uit te schakelen of de sluimerstand in te stellen. Iets wat ik niet gewend ben van met mijn Android tablet die dagen standby kan staan.

Sjak 08-02-2016

Ik gebruik deze tablet vooral zakelijk. Omdat mijn werkgever ook met het officepakket werkt sluit de software op de tablet (office 365) goed aan. De snelheid is goed. De kwaliteit van het beeldscherm is ook uitstekend, hoewel het voor langdurig gebruik wel wat klein is. Persoonlijk heb ik er voornamelijk mijn mails op gelezen en afspraken ingepland. Voor korte antwoorden op mails kun je het toetsenbord op het scherm gebruiken maar voor langere stukken tekst is de tablet minder geschikt, of je moet een toetsenbord erbij hebben. De accuduur is het grootste minpunt van deze tablet. Na volledig opgeladen te zijn is op standby (zonder gebruik) alweer na een dag leeg.

Ramonitor 08-02-2016

Direct na het uitpakken kom je er achter dat je hier niet te maken hebt met zomaar een tablet. De HP Pro Tablet 608 G1 voelt degelijk en professioneel aan. Er is gekozen voor goed aanvoelende degelijke materialen. Nadat je de HP Pro Tablet 608 G1 hebt aangezet valt je direct het fantastisch heldere beeldscherm op.
Zakelijk gezien is dit het perfecte verlengstuk naast je PC of Laptop. Door Windows 8.1 is deze tablet goed zakelijk inzetbaar. Microsoft Office werkt perfect op de HP Pro Tablet 608 G1. Voor veelvuldig gebruik mis je een vast toetsenbord. De Bluetooth functionaliteit brengt hier dan zeker een uitkomst in en kan je hier een Bluetooth toetsenbord bij gebruiken of de extra aan te schaffen HP Pro 8 Bluetooth toetsenbord-case. Dit laatste is geen overbodige luxe voor mensen met dikke vingers. Het touchscreen is in sommige situaties met zijn 7,9 inch net te klein.
Privé gezien is het een welkome toevoeging in het dagelijkse leven. Doordat de tablet draait op Windows 8.1 is hij vrij eenvoudig te integreren in je bestaande netwerk. Alle functionaliteiten die je kent vanuit je eigen beleving met windows kan je daarom moeiteloos toepassen. Van surfen op het net, films kijken, muziek luisteren, streamen van diverse media tot aan het sturen en ontvangen van email staat deze kleine snelle krachtpatser zijn mannetje.

Dennis van Scherpenzeel 07-02-2016

Ik heb deze tablet nu 1 week in gebruik.
Qua vormgeving is het een heel mooi apparaat en zeker voor een zakelijke gebruiker bied hij veel waar voor zijn geld.
Het besturingssysteem van windows 10 laat qua aanbod van apps een beetje te wensen over voor recreatief gebruik...veel apps zijn niet verkrijgbaar of anders betaald. Wat dit betreft loopt windows nog steeds achter bij Android-systemen.
Voor het zakelijk gebruik (office365) en alledaagse nieuwsvergaring(nu.nl , telegraaf enz.) voldoet de tablet prima.

MK-AP1 06-02-2016

Een erg mooie tablet, voorzien van een erg mooi scherm, met hoge resolutie. De behuizing is erg mooi afgewerkt met aluminium rand die aan de voorkant glimmend geslepen is. De foto's op internet doen de tablet geen eer aan, in het echt is de 608 Pro veel mooier.

De tablet heeft een aantal poorten, onder andere een USB-C poort voor het opladen en aansluiten van randapparatuur. Er is er maar 1 van, dus voor opladen en muizen/toetsenborden tegelijk is een HUB nodig. Maar er is ook een beschermhoes met toetsenbord beschikbaar dus die zou ik wel aanraden.

Een nadeel van de laptop is dat die in slaapstand nog erg veel stroom verbruikt. De eerste dagen werd ik 's ochtends dus verrast door een volledig lege accu, terwijl ik de tablet met voldoende stroom has weggelegd. Hierdoor is het nodig om de tablet daadwerkelijk uit te schakelen of de sluimerstand in te stellen. Wanneer je de tablet dan wilt gebruiken moet deze dan nog opstarten, iets dat ik niet gewend ben van mijn vorige Android tablet (die ik volgens mij nog nooit heb uitgezet). Aan de andere kant gaat de accu tijdens gebruik wel lang genoeg mee.

Windows 10 is veel krachtiger dan Android, maar wel wat minder geschikt voor touchgebruik. Hoewel het op den duur wel went en dan prima is. Het maximale kun je pas uit deze tablet halen met een toetsenbord/muis.

Al met al een erg mooie tablet voor in de werkomgeving. Of wanneer je onderweg net iets meer functionaliteit nodig hebt dan een normale tablet kan leveren.

fuyur 06-02-2016

Wat een mooi apparaat zeg. Het scherm is zo scherp en mooie kleuren. Het gebruik van deze computer/tablet is vriendelijk. Was wel even wennen aan de Windows 10. Er zijn zoveel mogelijkheden op deze tablet dat ik in de tijd dat ik hem heb nog niet alles ontdekt en gebruikt heb. Mijn dochter doet haar huiswerk op de tablet en vind dat heel prettig. Ook mijn zoontje vind het erg leuk om spelletjes te spelen. Door het goede geluidskwaliteit maakt het spelen een stuk leuker. Erg blij met deze tablet en raad hem zeker aan. De tablet heeft ook een prima formaat om het zo in je tas mee te nemen naar waar je maar wilt en te gebruiken waar je maar wilt.

fuyur 06-02-2016

Een mooie tablet zeg. Het scherm is groot en heel helder. Fantastische kleuren en super scherp. Het scherm reageert ook heel goed en snel op je touche. Het is een waanzinnige computer maar ben nog niet helemaal klaar met alles ontdekken. Daar heb ik wel nog langer de tijd voor nodig omdat dit apparaat zoveel mogelijkheden heeft. Mijn kinderen vinden het ook erg leuk om spelletjes te spelen. Het geluid is ook heel zuiver wat het spelen An spelletjes heel leuk maakt. Mijn dochter maakt ook haar huiswerk op de tablet, ideaal. Al met al een mooie computer/ tablet.